Ha céges teendőről, hivatalos ügyintézésről van szó, akkor szinte biztosak lehetünk abban, hogy cégkivonatot kell beszereznünk, bemutatnunk hozzá. Nem mindegy azonban, hogy milyen cégkivonatot szerzünk be, lássuk, hogy mire kell odafigyelni.
Először is fontos megemlíteni, hogy ingyenes cégkivonatot senki nem fog elfogadni, mindenképpen hiteles vagy közhiteles változatra lesz szükség. Nem ér véget azonban a döntési folyamat még, ugyanis a hiteles cégkivonatoknak is különböző változatai vannak, és még a közhiteles cégkivonattal is foglalkoznunk kell.
Hiteles cégkivonat esetén megkülönböztetünk hiteles és hiteles elektronikus dokumentumot. Az elektronikus dokumentum sajátossága, hogy elektronikus hitelesítéssel van ellátva, ami azt jelenti, hogy kinyomtatva elveszíti hitelességét. Elektronikus cégkivonatot tehát csak akkor igényeljünk, ha elektronikus úton szeretnénk az ügyeket intézni.
Személyes ügyintézésnél hiteles és közhiteles cégkivonatok közül választhatunk. A különbség a kettő között a hitelesítés mértéke, formája. A közhiteles cégkivonat a lehető legmagasabb hitelesítési szinttel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy mindenki el fogja fogadni, akkor is, ha csak hiteles változatra van szükség. Érdemes azonban előre tájékozódni, ugyanis az ára magasabb, mint a hiteles cégkivonaté, ha nincs rá szükség, akkor viszont feleslegesen fizetünk többet érte.